Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
Autor: Jaroslav Fišer
Včera jsme informovali o tom, že Seznam chystá k 1.4. spustit novou podobu firemního katalogu Firmy.cz. Jak jsem psal, tyto změny se promítnou i do fulltextového vyhledávání v seznam.cz. To stále platí, ale vliv katalogu na fulltext nebude tak velký, jak bylo původně prezentováno. Na základě upřesnění projektového manažera Firmy.cz Jana Pinkase se pokusíme objasnit, jak je to s výpisem prvních tří záznamů z kategorie Firmy.cz ve fulltextu Seznamu.
K zobrazování těchto tří záznamů opravdu může dojít, ale není pravidlem, že budou na první stránce vyhledávání hned pod Sklikem. V závislosti na přesnosti dotazu, lokalizaci a také úspěšnosti CTR daného záznamu dojde k zařazení daného záznamu do fulltextového zobrazování. Podobně funguje zobrazování odkazů na katalogové záznamy (hinty) z Firmy.cz již nyní.
„Hinty u Seznamu fungují tak, že pokud nabídneme fulltextu, že známe relevantní odpověď, fulltext zkusí nasadit hint do výsledků vyhledávání. Následně si hlídá, jestli ho uživatelé považují za relevantní (klikají na něj) a podle toho ho posunují nahoru dolů nebo úplně pryč. Tzn. není to tak, že by hint měl pevnou pozici hned za reklamou Skliku. Pouze nyní jsou ty výsledky řazeny dle jiných parametrů, klient nemá šanci to přímo ovlivnit (existují nepřímé metody), to je jediná věc, která se v oblasti firemních hintů k 1.4. mění: Klient bude mít šanci přímo ovlivnit, jestli v dané kategorii a dané lokalitě bude mezi prvními třemi firmami. Jen bude hint napojen na nové Firmy.cz a nový obchodní model, hint server bude kvalitnější, bude poskytovat odpovědi na více relevantních klíčových slov, bude více geo,“ upřesnil Pinkas.
Další informace v článku Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz
K tomuto článku nelze vkládat komentáře.