Co mají banky a mobilní operátoři společné? Vychcanost!
Autor: Jaroslav Fišer
Hned na začátku se chci omluvit za poněkud příkřejší slovník. Ale je to tak – vychcanost bank nezná mezí a je vidět, že přebírají praktiky mobilních operátorů, u kterých je přechod na výhodnější program velmi často k horšímu.
Už podruhé během měsíce se mě z (prazatím mé) Raiffeisen Bank snažili přesvědčit, ať si aktivuju jejich nový program ekonto komplet (nebo jak se to jmenuje).
Paní se mně po telefonu snažila vysvětlit, že je pro mě velmi výhodné na nový program přejít, protože mimo jiné získám paušální poplatek za vedení účtu, ve kterém bude zahrnuto všechno. A ještě získám výhody, jako například lepší spořící účet (o cca 0,5% nižší nabídka než u konkurenčních bank), poplatek za výběr z bankomatu v tuzemsku i zahraničí zdarma (zatím ještě nikdy jsem nevybíral v zahraničí a v tuzemsku minimálně) či nižší obrat pro provoz účtu zdarma (tu původní sazbu překračuju asi 4x). No prostě samé superlativy.
Tak jsem sednul k výpisu z účtu a během hovoru jí spočítal, že za uplynulých pět měsíců jsem měl pokaždé poplatky o cca 30 – 40% nižší než je ten jejich výhodný paušál. A to mám na účtu docela čilo… Přesto to paní nechtěla nějak pochopit a nutila mě ke schůzce v bance. Prý mé požadavky jsou schopni řešit individuálně. Zajímavé je, že když jsem u nich v bance byl sám od sebe a na nový produkt se přímo dotazoval, žádné individuální podmínky mi nenabídli.
Jen by mě zajímalo, jestli se takto aktivně snaží přesvědčit ty klienty, kterým by přechod na jiný typ účtu opravdu pomohl k úspoře…
K tomuto článku nelze vkládat komentáře.