Whitney Houston stále žije, aneb líný Seznam.cz – miláček SEOmasterů
Autor: Jaroslav Fišer
Tento článek vzniká v neděli 12.2. 2012 mezi 23 – 24 hodin SEČ. Zpěvačka Whitney Houston už je bezmála 24 hodin mrtvá a česká média o záležitosti informují už přibližně 20 hodin. Na úvodní straně Google.cz na dotaz Whitney Houston vyjíždí z deseti odkazů devět, které se věnují jejím skonu. A Seznam.cz? Ani ťuk. V jeho podání Whitney stále žije.
Zatímco lidé prahnoucí po nových informacích o úmrtí popové ikony musí ze Seznamu šílet a odcházejí ke konkurenci, SEOmasteři (omlouvám se za to slovo, ale přijde mi poměrně výstižné), jsou spokojeni. V jejich očích je Seznam jasně čitelný a důvěryhodný partner, zatímco Google je neseriózní subjekt – kam vítr, tam plášť. Ještě včera pracně vydobité a udržované pozice jsou náhle pryč.
Čím dál víc se ukazuje, že Google už dokázal eliminovat základní finty SEOmasterů a to, co bylo dlouhou dobu deklarováno jako určité zaříkávadlo, dokázal převést do praxe: Obsah je král. Přičteme-li schopnost Google rozpoznávat předchozí chování uživatele, regionální příslušnost a spoustu dalších faktorů, dostaneme vyhledavač, jehož schopnosti začínají v nadsázce hraničit s umělou inteligencí.
A Seznam.cz – ten je malej, blbej, ale náš! Ne, nemyslím to zle. Je jasné, že Seznam nemá šanci rychlostí vývoje, zázemím a technickými možnosti konkurovat Google. A přesto nebo právě proto ho za to mají SEOmasteři rádi. A protože jsme v Česku, tak ještě dlouho budou. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. I nadále má Seznam oproti Google majoritní postavení. Podle statistik Toplistu Seznam sice meziročně ztratil přibližně tři procenta, ale křivky obou vyhledavačů mají k sobě v grafu stále ještě daleko. Whitney je sice mrtvá, ale Seznam žije dál.
Štítky: vyhledavače
petr 13.2.2012 v 06:50
Jojo zlatej seznam,co by si bez něj SEmani počali:-)
Pavel Ungr 13.2.2012 v 07:55
Ačkoliv poměrně přesná kritika nějak nevím jestli vůbec existuje někdo komu tyhle nedokonalosti Seznamu vyhovují. Ale rozhodně bych netvrdil, že Seznam nedělá nic a Google všechno za rok 2011 došlo k několika zásadním vylepšením a už jsem se setkal s případy kdy Seznam poskytuje lepší výsledky než Google.
Osobně mám takové zkušenosti, že Google je rychlejší, ale hodně fluktuuje, Seznam je pomalejší, ale stabilnější.
Chalupář 13.2.2012 v 10:16
hezký postřeh, ale je to jako s holkama, na každou musíš trošku jinak, aby jsi dosáhl stejného efektu ,)
Jaroslav Fišer 13.2.2012 v 10:35
to Pavel: píšeš, že nevíš, jestli někomu tyto nedokonalosti Seznamu vyhovují. Myslím, že existuje určitá skupina lidí, kterým ano. A to jsou prodejci zpětných odkazů.
Každopádně ten článek neměl vyznít nějak vědomě kriticky pro Seznam. Spíš jsem se snažil poukázat na to, že nějaká významnější optimalizace pro Google začíná pomalu ztrácet smysl. Protože Google nechce optimalizaci pro Google, ale optimalizaci pro lidi. Jediný problém je v tom, že je to Google, který určuje, co je pro lidi nejlepší. Pokud bych včera hledal něco jiného než informace o úmrtí WH, tak by mi Seznam nabídnul možná výsledky lepší….
honza 13.2.2012 v 16:07
Já teda nejsem žádnej SEOmaster a weby, co dělám, se snažím orientovat na lidi. A světe div se, v Google jsou ty stránky, narozdíl od Seznamu, na mnohem lepších pozicích. Proto mi přijde tvoje věta, že optimalizace pro Google ztrácí smysl trochu mimo. To se děje už dlouho. Akorát mám problém tvořit stránky tak, aby se líbily Seznamu… Už aby ho Google zničil 😉
Petr 2 20.2.2012 v 18:30
Seznam je z technického hlediska špatná služba, ale je to alternativa.
Z hodného strýčka googla se totiž stává pěkně podivná, zcela nepředvidatelná věc. V posledních letech totiž pozoruju, že své vyhledávání nejenom že rozděluje podle toho v jaké zemi jste, ale bere do úvahy i informace přiřazené k vaší ip apod.
Dále pak v poslední době dělá podívné fígle se svým „search indexem“, myslím tím, že když hledám věc z jednoho pc/případně jedním dotazem tak ji najde.
Ale když použiji jiné pc, nebo dokonce jiný dotaz google se tváří jakoby nic takového ve své p aměti neměl i když člověk zadá třeba přesnou frázi apod.
Tím chci naznačit, že s googlem to jde paradoxně díky jeho přehnané inteligenci z pohledu náročného uživatele také z kopce.
A rozhodně netoužím po tom, aby když někdo umře rázem byly ve vyhledávání na prvních místech 10x stejné výsledky o tom, že whitney umřela… .
Blabol.cz » Seznam inovuje fulltext, změny jsou vidět 25.9.2012 v 10:54
[…] mohli psát o tom, že Seznam není schopen pružně reagovat na aktuální zpravodajství (např. tento článek o úmrtí Whitney Houston), to už neplatí. Seznam začal podrobněji monitorovat zpravodajské kanály a do výsledků […]